Σε επιστολή διαμαρτυρίας-εξώδικη δήλωση προχώρησε ο Σύλλογος Καταστηματαρχών της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας με αφορμή τη διανομή τροφίμων ΤΕΒΑ στον χώρο των Βιολογικών Προϊόντων, τον Οκτώβριο και τον Δεκέμβριο αλλά και την επικείμενη νέα διανομή στους δικαιούχους τον Ιανουάριο.

Στο εξώδικο που κοινοποίησαν σε Δήμο Καλαμάτας, Συνήγορος του Πολίτη, Κεντρική Αγορά Καλαμάτας, και Αστυνομική Διεύθυνση Μεσσηνίας, ο πρόεδρος του Συλλόγου Ηλίας Αλεξέας κάνει λόγο για “απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής” κατά τη διάρκεια της διανομής, για έλλειψη οργάνωσης, για παράπονα που δέχτηκαν από τους καταναλωτές και για οικονομική ζημιά την οποία ισχυρίζονται ότι υπέστησαν τις ημέρες εκείνες, προειδοποιώντας ότι θα αποτρέψουν με “νόμιμο τρόπο” την επόμενη εκφόρτωση τροφίμων.

Αναλυτικά η εξώδικη δήλωση των καταστηματαρχών της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ – ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΗΛΩΣΗ

“Οι δράσεις της πόλης μας που αφορούν κοινωνικές ομάδες πρέπει να είναι συχνές και επαναλαμβανόμενες και όλοι επικροτούν και επιζητούν την πραγματοποίησή τους. Η διοργάνωσή τους όμως όσον αφορά τον τόπο, χρόνο και τρόπο πρέπει να γίνεται νομίμως και έτσι ώστε αφενός να επιτύχουν τον σκοπό τους αφετέρου να μην παρεμποδίζουν ή προκαλούν δυσκολίες σε άλλες ομάδες.

Διοργανώθηκε από τον Δήμο Καλαμάτας τις ημέρες 22 -25 Οκτωβρίου και 3-7 Δεκεμβρίου ο διαμοιρασμός τροφίμων ΤΕΒΑ σε πολίτες στον χώρο Βιολογικών Προϊόντων της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας.

Από την πρώτη δράση τον Οκτώβριο, η προσέλευση του κόσμου ήταν μαζική καθώς υπολογίζεται ότι διανεμήθηκαν τρόφιμα σε περίπου 3.500 χιλιάδες πολίτες. Τα επακόλουθα της διοργάνωσης και της μεγάλης προσέλευσης των πολιτών ανέδειξαν αμέσως ότι δεν είχε υπάρξει πρόβλεψη για τα προβλήματα που θα δημιουργούνταν. Αλλά και κατά την δεύτερη δράση τον Δεκέμβριο, και πάλι δεν υπήρχαν μέτρα οργανωτικού χαρακτήρα ενώ πλέον μπορούσε να προβλεφθεί ο αριθμός των πολιτών που θα συνέρρεαν στον χώρο, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν πάλι αρκετά σοβαρά προβλήματα και διαμαρτυρίες τόσο από τους λοιπούς πολίτες που επισκέπτονταν την ΚΑΚ για τις αγορές τους (χώροι στάθμευσης, καθαριότητα, ασφάλεια) όσο και από τους επαγγελματίες της αγοράς που τις ημέρες της δράσης, επλήγησαν οικονομικά καθώς δεν ήταν δυνατή η προσέλευση των πολιτών στα καταστήματά τους, ή σε κάθε περίπτωση ήταν αποτρεπτική λόγω της κατάστασης που επικρατούσε.

Ταυτόχρονα, οι συνθήκες υγιεινής δυστυχώς κατά την διάρκεια και μετά την λήξη της δράσης ήταν απαράδεκτες (ακαθαρσίες σε όλο τον χώρο γύρω από την αγορά), με αποτέλεσμα να γινόμαστε μάρτυρες σοβαρών παραπόνων από το καταναλωτικό κοινό και κατ’ επέκταση από τους καταστηματάρχες. Σημειωτέον, ότι μετά την λήξη της δράσης, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για τον καθαρισμό του χώρου.

Η κατάσταση που δημιουργήθηκε λόγω της ελλιπούς οργάνωσης τελικώς ταλαιπώρησε όλες τις πλευρές αρκετά και γι αυτό θεωρήσαμε σκόπιμο να επιστήσουμε την προσοχή στο υπεύθυνο που θα οργανώσει την επόμενη αντίστοιχη δράση να συνεκτιμήσει πως ο χώρος της Αγοράς δεν αρμόζει για τέτοιες εκδηλώσεις καθώς παράλληλα εξυπηρετεί και τους πολίτες-καταναλωτές με αποτέλεσμα να δημιουργείται συνωστισμός και πολλά προβλήματα ασφάλειας.

Επειδή παρόλο που ενημερώσαμε για τα άνω προβλήματα πριν την πραγματοποίηση των παραπάνω εκδηλώσεων, οι διαμαρτυρίες μας δεν έχουν ληφθεί υπόψη.

Επειδή γνωρίζουμε ότι έχει προγραμματιστεί παρόμοια εκδήλωση για τον Ιανουάριο στον ίδιο χώρο.

Επειδή πρέπει να εξεταστεί ενδεχομένως η νομιμότητα των αποφάσεων για την διοργάνωση της δράσεως στον χώρο της Αγοράς και τα μέτρα που προβλέφθηκαν για την ασφάλεια των πολιτών.

Επειδή Σας ενημερώνουμε πως οι επαγγελματίες της Αγοράς προχωράμε σε δικαστικές ενέργειες για την αποκατάσταση της οικονομικής μας ζημίας ήτοι την απώλεια των εσόδων τις ημέρες των δράσεων και την προστασία των επιχειρηματικών μας δραστηριοτήτων.

Επειδή δεν πρέπει η δράση για την στήριξη μιας ομάδας πολιτών να αποβαίνει εις βάρος άλλης.

Επειδή σας έχουμε ενημερώσει και προφορικώς, ενώ στα αιτήματά μας να συνομιλήσουμε, δεν έχουμε λάβει καμία ανταπόκριση.

Διαμαρτυρόμαστε για την απαράδεκτη κατάσταση που δημιουργήθηκε από την δράση διαμοιρασμού τροφίμων ΤΕΒΑ στον χώρο της Αγοράς και την οικονομική ζημία που μας προκάλεσε.

Ζητούμε για λόγους ασφάλειας και υγιεινής, ΝΑ ΜΗΝ ΔΙΟΡΓΑΝΩΘΕΙ η προγραμματισμένη δράση στους χώρους της Αγοράς και σε κάθε περίπτωση χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με την διοίκηση και τους επαγγελματίες της Αγοράς και ορθό προγραμματισμό. 

Ζητούμε την κοινοποίηση εντός τριών ημερών κάθε αποφάσεως από την αρμόδια υπηρεσία του Δήμου που ελήφθη για την διοργάνωση των δράσεων αυτών στον χώρο αυτό της Αγοράς και των μέτρων που αποφασίστηκε να ληφθούν για την ασφάλεια και εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σας ενημερώνουμε ότι εάν οι αρμόδιοι στον Δήμο και οι υπεύθυνοι οργάνωσης της δράσης εξακολουθήσουν να μας αγνοούν και δεν προσέλθουν ΕΝΤΟΣ τουλάχιστον 10 ημερών σε συζήτηση ώστε από κοινού τουλάχιστον να αποφασιστούν και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα ΠΡΙΝ την ημερομηνία οργάνωσης της δράσης τον Ιανουάριο, θα αναγκαστούμε να ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ με κάθε νόμιμο μέσο την εκφόρτωση των τροφίμων.

Ο Σύλλογος δηλώνει ότι παραμένει στην διάθεσή κάθε υπευθύνου για την συζήτηση των θεμάτων που δημιουργήθηκαν και για την από κοινού εξεύρεση λύσεων”.

ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ: ΙΔΑΝΙΚΟΣ Ο ΧΩΡΟΣ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΓΑΣΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΘΕΣΕΙΣ ΣΤΑΘΜΕΥΣΗΣ


Το θέμα αυτό τέθηκε στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο Καλαμάτας, με  τον Δήμαρχο Καλαμάτας Παναγιώτη Νίκα να απαντά πως ο Χώρος της Κεντρικής Αγοράς Καλαμάτας έχει κριθεί ως καταλληλότερος χώρος για τη διανομή τροφίμων, καθώς προσφέρει προσβασιμότητα, είναι στεγασμένος, διαθέτει παρκινγκ, και διευκολύνει τον κόσμο να προσέρχεται. Ο δήμαρχος  έθεσε και μια άλλη παράμετρο λέγοντας ότι “το πρόβλημα δεν είναι αυτό”, αλλά ότι διανέμονται τρόφιμα και κρέατα από αλλού και ότι έτσι οι επαγγελματίες δυσφημούνται, όπως είπε ο δήμαρχος, συμπληρώνοντας ότι “τους εξηγούμε ότι δεν υπάρχει προσφορότερη λύση σε αυτό”

Η διανομή των τροφίμων ΤΕΒΑ αφορά περίπου 3.575 οικονομικά αδύναμους  συμπολίτες μας και τους διανεμήθηκαν 17 συνολικά είδη σε τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης. Η δημοτική Αρχή Καλαμάτας για τη διευκόλυνση της διανομής, καθόρισε με αλφαβητική σειρά να γίνεται στους δικαιούχους του ΤΕΒΑ (Ταμείο Ευρωπαϊκής Βοήθειας προς τους Απόρους), και να αποφευχθεί ο συνωστισμός και η μαζική προσέλευση.

Έτσι για 4 ημέρες, εκτός της Τετάρτης, που λειτουργούσε η Αγορά Βιολογικών Προϊόντων, εξυπηρετούνταν με αλφαβητική σειρά οι δικαιούχοι που δεν ξεπερνούσαν την ημέρα τους 600. Να σημειωθεί ότι η διανομή τροφίμων γινόταν από τις 09.00 έως τις 14.00 το μεσημέρι, από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Πρόνοιας και με τη συνδρομή εθελοντών του Ερυθρού Σταυρού, προκειμένου να γίνει οργανωμένα και να τηρηθεί η σειρά προτεραιότητας, αλλά να  γίνει και η καταγραφή και επιβεβαίωση των στοιχείων των δικαιούχων.

ΠΗΓΗ: messinialive.gr

Post A Comment: