Εγκαινιάστηκε σήμερα επισήμως το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας παρουσία του προέδρου της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλου.

Σε τελετή, μετά την λιτανεία της Υπαπαντής, πραγματοποιήθηκε αγιασμός από τον μητροπολίτη Μεσσηνίας, που σήμανε την επίσημη έναρξη λειτουργίας του χώρου, πού πάντως εδώ και πολύ καιρό έχει φιλοξενήσει ορισμένες πολιτιστικές εκδηλώσεις συμπεριλαμβανομένων παραστάσεων για το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Αναφερόμενος στο νέο Μέγαρο Χορού της μεσσηνιακής πρωτεύουσας ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δήλωσε: "Το Μέγαρο Χορού της Καλαμάτας και οι πολυσχιδείς του δραστηριότητες θα συμβολίζουν εφεξής, και μάλιστα με τρόπο εμβληματικό, ότι η Καλαμάτα μας ήταν και θα είναι πάντα και κατ' εξοχήν Πόλη του Πνεύματος, Πόλη του Πολιτισμού, Πόλη της Φιλίας, Πόλη της Ειρήνης".

Σημείωσε επίσης, ότι "θα στεγαστεί εκεί η Δημοτική Σχολή Χορού, ενώ θα φιλοξενηθούν μεγάλες και ποιοτικές παραστάσεις και εκδηλώσεις όλων των μορφών της τέχνης".



Λίγα λόγια για το Μέγαρο Χορού

Η κατασκευή του χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση, από Εθνικούς και Δημοτικούς πόρους, προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού για παραστάσεις και εκδηλώσεις που διοργανώνονται κατά τη διάρκειά του, αλλά και καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.

Το Μέγαρο Χορού Καλαμάτας διαθέτει μια επιβλητική Κεντρική Σκηνή, συνολικού εμβαδού 1.200 τ.μ. και αίθουσα θεατών 650 θέσεων, μια μικρή αίθουσα 200 θέσεων (Στούντιο), δυο μεγάλες αίθουσες διδασκαλίας χορού, φουαγιέ στην είσοδο, καμαρίνια, κυλικείο, χώρους διοίκησης κι άλλους βοηθητικούς χώρους. Έχει φιλοξενήσει το Διεθνές Φεστιβάλ Χορού και το Διεθνές Φεστιβάλ Χορωδιών, αλλά και άλλες καλλιτεχνικές ποιοτικές παραγωγές. Έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει θεατρικές παραστάσεις πρόζας και λυρικού θεάτρου, μεγάλου μεγέθους παραγωγές με υψηλές σκηνογραφικές και άλλες τεχνικές απαιτήσεις από την Ελλάδα και το εξωτερικό και να λειτουργήσει ως Συνεδριακό Κέντρο.

Στους χώρους του είναι δυνατόν να παρουσιαστούν όλων των ειδών πολιτιστικές εκδηλώσεις (όπερα με συνοδεία ορχήστρας, συναυλίες, κινηματογραφικές προβολές, διαλέξεις, ομιλίες, εκθέσεις κ.λπ.) Λειτούργησε για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 2013, στην πρεμιέρα του 19ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας.

Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα υπάρχουν μόνον τρεις αίθουσες, οι οποίες λειτουργούν μ' αυτές τις - πολύ υψηλού επιπέδου - προδιαγραφές: η κεντρική αίθουσα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών (αίθ. Αλεξάνδρα Τριάντη), η κεντρική αίθουσα του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (αίθ. Σταύρος Νιάρχος) και η κεντρική σκηνή του Μεγάρου Χορού Καλαμάτας. Αυτό αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα για την προσέλκυση διεθνών παραστάσεων, οι οποίες θα διαφημίσουν την Καλαμάτα.

Το Μέγαρο Χορού είναι ένα πολύ σημαντικό περιουσιακό στοιχείο για την πόλη και για την προώθηση του πολιτισμού τα επόμενα χρόνια. Η Διοίκησή του θα ασκείται, στο πλαίσιο της Κ.Ε. «Φάρις», από καλλιτεχνικό διευθυντή που θα οριστεί ύστερα από πανελλήνια προκήρυξη. Στόχος του Δήμου Καλαμάτας είναι να αποτελέσει ένα Μέγαρο Τεχνών – «Φάρο Πολιτισμού» για ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Η Συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών

Απόψε στις 8 μ.μ. θα δώσει για πρώτη φορά συναυλία στην Καλαμάτα η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών συμβάλλει στον πανηγυρικό χαρακτήρα της βραδιάς, επιλέγοντας έργα χαρμόσυνα αλλά και συνθέσεις που συνδέονται με την Τέχνη του Χορού. Η βραδιά ανοίγει με τον αρμόζοντα τελετουργικό στόμφο της Εισαγωγής από «Τα εγκαίνια του οίκου» του Μπετόβεν αλλά και το εορταστικό «Celebration I» του διακεκριμένου Στάθη Γυφτάκη.

Συνεχίζει με δύο αναγνωρισμένα μέλη της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών, τους Νίκο Μάνδυλα (βιολί) και Μάνο Γουβέλη (βιόλα), οι οποίοι θα αναμετρηθούν με την ιδιαίτερη Συμφωνία κοντσερτάντε για βιολί, βιόλα και ορχήστρα του Μότσαρτ που τους επιτρέπει να αναδυθούν μέσα από το σώμα της Ορχήστρας ως ίσοι συνομιλητές . Ολοκληρώνεται με τους Χορούς – αρχής γενομένης με τους 36 Ελληνικούς Χορούς του Σκαλκώτα- που ακολουθούνται από τον Μακάβριο Χορό του Σαιν- Σανς αλλά και επιλογές από τους Σλαβικούς και Ουγγρικούς Χορούς των Ντβόρζακ και Μπραμς αντίστοιχα. Διευθύνει ο έμπειρος Νίκος Χαλιάσας.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΛΟΥΝΤΒΙΧ ΒΑΝ ΜΠΕΤΟΒΕΝ (1770 – 1827)
Τα εγκαίνια του οίκου, έργο 124

ΣΤΑΘΗΣ ΓΥΦΤΑΚΗΣ (γεν. 1967)
Celebration I, έργο 105

ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ (1756 – 1791)
Συμφωνία κοντσερτάντε για βιολί, βιόλα και ορχήστρα σε μι ύφεση μείζονα, K. 364
Allegro maestoso
Andante
Presto

Διάλειμμα

ΝΙΚΟΣ ΣΚΑΛΚΩΤΑΣ (1904-1949)
Από τους «36 Ελληνικούς Χορούς για ορχήστρα»

Πελοποννησιακός Ι
Ηπειρωτικός Ι
Κρητικός
Χωστιανός
Κλέφτικος

ΚΑΜΙΓ ΣΑΙΝ-ΣΑΝΣ (1835 – 1921)
Μακάβριος Χορός, έργο 40

ΑΝΤΟΝΙΝ ΝΤΒΟΡΖΑΚ (1841 – 1904)
Από τους Σλαβικούς Χορούς (πρώτη σειρά), έργο 46:
Aρ.2 (Allegretto scherzando – Allegro vivo)
Aρ.8 (Presto)

ΓΙΟΧΑΝΕΣ ΜΠΡΑΜΣ (1833 – 1897)
Από τους Ουγγρικούς Χορούς:
Aρ.4 (Poco sostenuto – Vivace)
Aρ.5 (Allegro – Vivace)
Aρ.6 (Vivace)

Νίκος Μάνδυλας, βιολί
Μάνος Γουβέλης, βιόλα
Νίκος Χαλιάσας, μουσική διεύθυνση.








Post A Comment: