H ΝΕΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΑΛΑΝΤΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΜΑΤΙΛΝΤΑ ΤΟΥΜΠΟΥΡΟΥ ΜΙΛΑΕΙ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ": «Ο ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕΝΤΟΡΑΣ ΜΟΥ»


«η μυρωδιά της χρόνιας φθοράς των κουστουμιών είναι μια έντονη ανάμνηση /   που διατηρώ, και που όταν τη συναντώ σήμερα με επαναπατρίζει»

Είναι νέα ηθοποιός από την Καλαμάτα, με πολλά ταλέντα και κλίσεις. Ζωγραφική, σχέδιο, μουσική, λόγος είναι μόνο κάποιοι από τους τομείς που αγκαλιάζουν τα όνειρα της Ματίλντας Τούμπουρου, η οποία συνεχίζει με τον τρόπο αυτό την καλλιτεχνική παρακαταθήκη του πατέρα της, του αδικοχαμένου Μιχάλη Τούμπουρου, στον χώρο αυτό.

 

Με όλη αυτή τη σημαντική ιστορία ως εφόδιο, αλλά και με τη δική της φρέσκια ενέργεια και διάθεση, δείχνει πως θα ακούμε συχνά στο μέλλον για εκείνη…

 

- Ματίλντα, θα έλεγε κανείς πως η ζωή σου είναι άρρηκτα δεμένη με το θέατρο. Από μικρή ηλικία φανταζόμαστε πως θα ήσουν πάντα κάπου στα παρασκήνια μιας θεατρικής παράστασης. Τι θυμάσαι από αυτές τις εποχές;

 

Νομίζω πως οι αναμνήσεις μου από το θέατρο όταν ήμουν παιδί είναι κατά βάση οσφρητικές. Θυμάμαι, ας πούμε, τη μυρωδιά των κοστουμιών ή των παρασκηνίων ή τον καπνό, φυσικά, από τα τσιγάρα, ορισμένα έντονα γυναικεία αρώματα ή το άρωμα του χώρου όπου γίνονταν οι πρόβες της ερασιτεχνικής μας ομάδας, ακόμη και τη μυρωδιά από το αμάξι όταν κατευθυνόμασταν προς τις πρόβες αυτές. Η μυρωδιά της χρόνιας φθοράς των κουστουμιών, που δίνουν την εντύπωση ζωντανού οργανισμού μέσα στην τόσο ταπεινή και διδακτική του σιωπή, είναι μία πολύ έντονη ανάμνηση που διατηρώ, και που όταν τη συναντώ σήμερα με επαναπατρίζει.

 

- Πότε αποφάσισες πως θέλεις να γίνεις ηθοποιός;

 

Δεν το αποφάσισα. Γενικώς, τίποτε από αυτά με τα οποία καταπιάνομαι δεν είχαν μια καθαρή αφετηρία. Με ενδιαφέρουν οι μορφές, και το θέατρο τις θέτει σε κίνηση - κι αυτό έχει ενδιαφέρον. Όμως, δεν λειτουργεί και δεν εξελίσσεται αυτόνομα. Κάθε φορά, αναλόγως, προσπαθώ να εκφράσω μια μορφή με όσο περισσότερους τρόπους δύναμαι. Ας πούμε, τους ρόλους μου στη Σχολή τους ζωγραφίζω σε συνεννόηση με τον ήχο και το ρυθμό του εκάστοτε κειμένου, για να ανακαλύψω όσα περισσότερα μπορώ, κάθε κείμενο διαθέτει μια εσωτερική ανεξιχνίαστη κίνηση και με αυτή συνδιαλέγομαι. Δεν τα καταφέρνω πάντα, αλλά όταν πετυχαίνει είναι πολύ όμορφο.

 

- Οι σπουδές στο ΕΚΠΑ και στη Δημοσιογραφία πώς συνδυάστηκαν με την παραπάνω επιλογή;

 

Η δημοσιογραφία δεν με εντυπωσιάζει τελικώς τόσο όσο νόμιζα. Έχει κοινά με το θέατρο υποθέτω, αλλά δεν λειτούργησα συνδυαστικά όταν την επέλεξα. Και στις δύο περιπτώσεις πάντως εκτίθεσαι και εκθέτεις. Στην μεν περίπτωση του θεάτρου συνεργάζεσαι με τη μυθοπλασία και στης δημοσιογραφίας δε, με την από-μυθοποίηση. Αναγκαία, αμφότερα.

 

- Τι ρόλο έπαιξε ο πατέρας σου, Μιχάλης Τούμπουρος, στην αγάπη σου για τις τέχνες; Η ερώτηση είναι σχεδόν ρητορική, αλλά θα θέλαμε μοιραστείς μαζί μας τα βιώματά σου, μιας και η Καλαμάτα δεν ξεχνά την πολυεπίπεδη προσφορά του.

 

Ο πατέρας μου είναι και θα είναι πάντα μέντοράς μου. Εδώ, ας πούμε, οι αναμνήσεις μου είναι χωροταξικές. Θυμάμαι να βρίσκομαι μαζί του σε μέρη. Αυτός είναι κι ο λόγος που συμφιλιώνομαι, σήμερα, αρκετά δύσκολα με το χώρο. Πάρα πολύ τον θυμάμαι στο στούντιο, στη σοφίτα πάνω από το ιατρείο του, που ήταν μπουκωμένο με εκατοντάδες μουσικά όργανα (αυτοδίδακτος σε όλα!) ή στο ίδιο του το ιατρείο ή στον εξώστη του θεάτρου πλάι στο σκηνοθέτη μας, στο πιάνο, πολλές ώρες στο πιάνο - η εικόνα του στο πιάνο, νομίζω, είναι ένα συμβάν ανεξίτηλο. Οι αναμνήσεις αυτές, ωστόσο, είναι στην πλειονότητά τους διαχωρισμένες από την έμπνευση που μου έδωσε. Ο πατέρας μου ξεκίνησε να με διδάσκει αφότου έφυγε, μέσα από το χώρο της μουσικής του.

 

 

 

- Τα σκίτσα σου αποπνέουν μια δωρικότητα, έναν μεστό κυνισμό που θα έλεγε κανείς ότι δεν συνάδει με το νεαρό της ηλικίας σου. Πώς το σχολιάζεις; Πώς τα βλέπεις εσύ; Τι είναι αυτά τα πλάσματα που ζωγραφίζεις;

 

Η ηλικία, μπορώ να πω, είναι απλώς ένα αποπροσανατολιστικό μέγεθος, και προσωπικά πολλές φορές με έχει εμποδίσει να σκεφτώ καθαρά πάνω σε αυτά που με αφορούν ακριβώς επειδή πρέπει να τη λαμβάνω διαρκώς υπόψη μου. Η δημιουργία δεν έχει σχέση με την ηλικία, τα παιδιά είναι μακράν σοφότερα από όλους μας. Όπως είπα και νωρίτερα τίποτε δεν λειτουργεί αυτόνομα. Οι μορφές αυτές σκάβουν τον εαυτό τους, τον ψηλαφούν, τον εξετάζουν και εκ παραλλήλου μεταπλάθονται. Υπηρετούν έναν ήχο, μία κίνηση, κάθε φορά συνεργάζονται με κάποιον πολύ συγκεκριμένο κνησμό που μου προκύπτει και κυρίως ειρωνεύονται, κάνουν πλάκα. Σε αυτό με έχουν εξυπηρετήσει πολύ οι λέξεις, οι φράσεις, είναι ότι πιο άμεσο διαθέτω. Τοποθετώ προτάσεις ως ένα «παρεμπιπτόντως ήθελα να πω αυτό», ενώ εξελίσσεται το ζωγραφικό έργο. Έχω φτιάξει, ας πούμε, έναν πίνακα αποτελούμενο μόνο από μια μακρόσυρτη πρόταση ως ένα σύγχρονο σχήμα, που χώνεψε τις παλαιότερες μορφές και όλη αυτή η πρόταση, μάλιστα, αναφέρει επιπλοκές με το πεπτικό της σύστημα. Είναι προτάσεις που συζητούν με τον εαυτό τους, αναδιατάσσονται, διαπραγματεύονται την αρχιτεκτονική τους όψη, αναμιγνύονται και λαξεύονται ψάχνοντας μία έννοια ή ένα πρόσωπο. Ο Wittgenstein λέει πως το προτασιακό σημείο είναι ένα γεγονός. Ένα συμβάν. Μία διαδικασία ανασκαφής. Ζωγραφίζοντας λειτουργώ σαν ανασκαφέας, οποιοσδήποτε τελεί συνειδητά μια δράση ανασκάπτει, είτε αυτό είναι σκέψη, είτε ανάμνηση, είτε ορμόνες, είτε ιδέες, είτε λύσεις.

 

Είναι τέτοια η φύση των αρχέγονων σχημάτων, των πρώτων σχημάτων, που επαληθεύονται παντού στο περιβάλλον και στην ψυχή μας. Αυτά μεταπλάθονται και κατά τη διάρκεια του μετασχηματισμού τους παραθέτουν μια διήγηση. Το ανατομικό μας σύστημα είναι μια καθαρή διήγηση. Οι μορφές που προκύπτουν η μία από το σώμα της άλλης είναι αυθεντικές εξιστορήσεις. Το μόνο που εγώ κάνω είναι απλώς να τις ανασύρω, όσο μπορώ καλύτερα. Τα πλάσματα αυτά είναι τεκμήρια εξαρθρώσεων και αναδιαρθρώσεων και ελπίζω κάποτε να βρουν το πρώτο τους πρόσωπο.

 

- Έχεις λάβει μέρος σε επαγγελματικές παραστάσεις ως τώρα, ενώ έχεις ζήσει από κοντά και το ερασιτεχνικό θέατρο, στην Καλαμάτα. Τι ομοιότητες παρατηρείς σε αυτά τα δύο διαφορετικά μετερίζια;

 

Αυτό έχει ενδιαφέρον. Φυσικά, το κοινό είναι το ομαδικό κι η συνεργασία, ο κοινός κόπος για ένα αποτέλεσμα. Πιστεύω, πάντως, πως το ένα πρέπει να διδάσκεται από το άλλο, διότι όταν αυτό συμβαίνει είναι εντυπωσιακό.

 

- Τα χρόνια που ζεις στην Αθήνα, ποιες εικόνες και αναμνήσεις από την Καλαμάτα κρατάς μέσα σου;

 

Συγκρατώ τη θάλασσα και την αποσυμπιεσμένη εικόνα που προσφέρει. Στην Αθήνα καθημερινά αναλώνεσαι σε αναρίθμητους ρυθμούς, κατευθύνσεις και περιττές εικόνες, που το μόνο που κατορθώνουν είναι να σε αποπροσανατολίζουν. Η Καλαμάτα έχει γεωγραφική γοητεία, εκπέμπει μία πολύ συγκεκριμένη ενέργεια πολύ κοντά στους ρυθμούς που με προσελκύουν.

 

- Σκοπεύεις αργότερα να ασχοληθείς επαγγελματικά και με τη ζωγραφική ή τη μουσική;

 

Θα ασχοληθώ σίγουρα, δεν μπορώ να είμαι βέβαιη από τώρα τι θα προκύψει, σκοπός μου είναι, πάντως, ένας καλός συγκερασμός τους.

 

- Ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι από το δίσκο “Μονολογώντας” του Μιχ. Τούμπουρου και γιατί;

 

Το «Παράξενα απόψε φυσάει». Όλη η φυσιογνωμία και η σκέψη του νιώθω πως είναι εμφωλευμένες εκεί. Είναι μια πνοή, ένα διακριτικό σφύριγμα συμφιλίωσης κι ανακωχής. Πολύ όμορφο.

 

- Έχεις κάποια καλλιτεχνικά σχέδια για την επόμενη σεζόν, μιας και αυτή, η τρέχουσα, χάθηκε;

 

Οργανώνω μια εικαστική έκθεση (γλυπτά, σχέδια, πίνακες, φωτογραφίες και βίντεο), που καλώς εχόντων των πραγμάτων θα παρουσιάσω τον επόμενο χρόνο. Φυσικά, όπως κάθε χρόνο θα υπάρχει σχέδιό μου για την επόμενη παράσταση της ερασιτεχνικής ομάδας “Συν Ένα - Μιχάλης Τούμπουρος” στο θεατρικό πρόγραμμα, και παράλληλα, υπάρχουν σκέψεις για θεατρική δραστηριότητα του χρόνου, τις οποίες ακόμη τις επεξεργάζομαι.

 

 

 

Η Ματίλντα Τούμπουρου γεννήθηκε το 1998 στην Καλαμάτα, όπου έζησε τα παιδικά της χρόνια. Σπουδάζει Δημοσιογραφία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και Υποκριτική στο Θέατρο Τέχνης Κάρολος Κουν, όπου έχει συμμετάσχει σε θεατρικές του παραγωγές (“Εκκλησιάζουσες” του Αριστοφάνη, “Ιστορίες από το δάσος της Βιέννης” του Εντεν φον Χόρβατ κ.α.). Ασχολείται ερασιτεχνικά με τη ζωγραφική και τη μουσική.

Πηγή: https://eleftheriaonline.gr





 


Αρχείο

Φόρμα επικοινωνίας

Αποστολή

Labels

12Ο ΠΕΑ 17 ΝΟΕΜΒΡΗ 1821 1940 2022 5G 77 ΜΕ 9ο ΣΠ ΑΓΓΛΙΑ ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ ΑΓΙΑ ΤΡΙΑΔΑ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ ΑΓΙΟΣ ΣΕΒΑΣΤΙΑΝΟΣ ΑΓΡΟΤΕΣ ΑΔΟΛΦΟΣ ΧΙΤΛΕΡ ΑΕΙ ΑΕΚ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΡ. ΜΟΥΣΤΑΚΗΣ ΑΘΗΝΑ ΑΘΛΗΤΙΚΑ ΝΕΑ ΑΙ ΑΙΓΑΙΟ ΑΙΓΙΟ ΑΙΜΑ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΑΛΒΑΝΙΑ ΑΛΟΓΑ ΙΠΠΟΙ ΑΛΩΝΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΑΛΩΝΙΣΜΑ ΑΜΕΡΙΚΗ ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΝΑΡΧΙΚΟΙ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΑΝΔΑΝΙΑ ΑΝΔΡΕΑΣ ΛΟΥΔΑΡΟΣ ΑΝΤΩΝΙΑ ΜΠΟΥΖΑ ΑΝΤΩΝΙΟΣ ΑΝΤΩΝΑΣ ΑΟΖ ΚΥΠΡΟΥ ΑΠΑΓΧΟΝΙΣΜΕΝΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΑΠΟΓΡΑΦΗ ΑΠΟΚΡΙΑ αρ ΑΡΓΕΝΤΙΝΗ ΑΡΗΣ ΓΑΛΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ ΑΡΚΑΔΙΑ ΑΡΝΗΤΕΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΑΡΡΩΣΤΟΣ ΑΡΦΑΡΑ ΑΡΧΑΙΑ ΜΕΣΣΗΝΗ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΡΧΙΜ. ΜΕΛΕΤΙΟΣ ΑΠ. ΒΑΔΡΑΧΑΝΗΣ ΑΣΤΡΟΛΟΓΟΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ ΑΤΥΧΗΜΑ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΒΑΛΥΡΑ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟ ΣΚΟΛΑΡΙΚΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜ. ΓΕΩΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΖΙΩΖΙΑΣ ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑ ΒΙΑΣΜΟΣ ΒΙΒΛΙΟ ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΝΤΕΟ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΣ ΒΟΡΕΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΒΟΥΛΚΑΝΟΣ ΒΡΟΜΩΒΡΥΣΗ ΒΡΥΣΗ ΤΟΥ ΤΖΟΥΜΗ ΓΑΛΑΖΙΑ ΝΥΧΤΑ ΓΑΛΛΙΑ ΓΑΜΟΣ ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΓΕΝΝΗΤΟΥΡΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΑ ΓΗΠΕΔΟ ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΧΙΩΤΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ Ν. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΑΒΑΣ ΓΛΥΚΑ ΓΟΕΒ ΓΡΙΠΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΕΔΔΗΕ ΔΕΗ ΔΕΡΒΕΝΑΚΙΑ ΔΕΣΥΛΛΑ ΔΕΥΑΚ ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΗΜΑΡΧΟΣ. ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΔΗΜΟΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΆΡΘΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΣ ΔΙΑΒΟΛΙΤΣΙ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ ΔΙΕΘΝΗ ΔΙΕΘΝΗ ΕΚΘΕΣΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΔΡΑ ΔΡΑΜΑΛΗΣ ΔΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΕΑΑΣ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΕΓΚΕΛΑΔΟΣ ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΘΝΙΚΗ ΟΔΟΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ – ΕΡΕΥΝΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ - ΓΕΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΡΗΝΑΙΟΣ ΕΚΑΒ ΕΚΔΡΟΜΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ - ΒΙΟΙ ΑΓΙΩΝ ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΕΛΙΕΣ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟ ΕΛΙΣΜΕ ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΛΗΝΕΣ ΡΟΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ ΕΛΛΗΝΟΜΝΗΜΟΝΕΣ ΕΜΑΚ ΕΜΒΟΛΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΕΜΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΕΟΚΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΕΣ ΓΝΩΜΗΣ – ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΕΡΝΤΟΥΑΝ ΕΡΤ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΡΩΤΑΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΕΥΧΕΣ ΕΦΟΡΙΑ ζ ΖΕΛΕΝΣΚΙ Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΑ ΉΘΗ ΚΑΙ ΤΑ ΈΘΙΜΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΗΓΟΥΜΕΝΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΗΠΑ ΘΑΛΑΣΣΑ ΘΑΝΑΤΟΣ ΘΑΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΡΟ ΘΕΡΙΣΜΑ ΘΕΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΘΛΙΨΗ ΘΟΥΡΙΑ ΙΑΠΩΝΙΑ ΙΑΤΡΟΣ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΕΛΑΝΙΔΙΑΣ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΒΟΥΛΚΑΝΟΥ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΔΗΜΙΟΒΑΣ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΡΟΦΗΤΗ ΙΩΗΛ ιερο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΛΑΤΕΟΣ ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΠΛΑΤΕΩΣ ΙΕΡΟΨΑΛΤΗΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΙΘΩΜΗ ΙΜΒΡΟΣ ΙΠΠΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΠΠΟΔΡΟΜΟΣ ΙΡΑΝ ΙΣΘΜΟΣ ΙΣΛΑΜ ΙΣΠΑΝΙΑ ΙΣΡΑΗΛ ΙΤΑΛΙΑ ΚΑΙΡΟΣ ΚΑΚΟΚΑΙΡΙΑ ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΛΑΝΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΚΑΛΥΜΝΟΣ ΚΑΝΑΔΑΣ ΚΑΡΑΓΑΤΣΗ ΚΑΡΑΓΚΙΩΖΗΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΚΑΡΒΕΛΙ ΚΑΡΕΛΙΑ ΚΑΡΚΙΝΟΣ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΚΑΡΟΛΟΣ ΚΑΡΠΑΘΟΣ ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΚΑΣΙΔΙΑΡΗΣ ΚΑΣΣΕΛΑΚΗΣ ΚΑΤΑΡΑ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑ ΚΔΑΠ ΑμεΑ ΚΕΝΕΝΤΙ ΚΗΔΕΙΑ ΚΙΒΩΤΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΚΙΕΒΟ ΚΙΝΑ ΚΙΝΑΛ ΚΚΕ ΚΛΟΠΕΣ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗ ΚΟΡΕΑ ΚΟΡΩΝΑΙΟΣ ΚΟΡΩΝΑΪΟΣ ΚΟΥΝΟΥΠΙΑ ΚΟΥΤΣΑΒΙΤΙΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΚΡΑΣΙ ΚΡΗΤΗ ΚΤΕΛ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΥΝΗΓΙ ΚΥΠΑΡΙΣΣΙΑ ΚΥΠΡΟΣ ΚΩ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗ ΛΑΔΑ ΛΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ ΛΑΜΠΡΟΣ Κ. ΣΚΟΝΤΖΟΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΛΑΡΙΣΑ ΛΕΝΙΝ ΛΗΜΝΟΣ ΛΙΜΕΝΙΚΟ ΣΩΜΑ ΛΙΜΝΗ ΛΟΑΤΚΙ ΛΥΚΕΙΟ ΜΑΓΑΖΙΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΝΗ ΜΑΡΙΑ ΚΑΛΛΑΣ ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΑΔΑΜ ΓΚΡΟΓΚΟΥ ΜΑΣΚΑ ΜΑΥΡΗ ΘΥΕΛΛΑ ΜΑΥΡΟΖΟΥΜΕΝΑ ΜΕΛΙΓΑΛΑΣ ΜΕΡΑ25 ΜΕΡΚΕΛ ΜΕΣΣΗΝΗ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑ ΜΕΣΣΗΝΙΑΚΕΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΜΕΤΑΞΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΜΟΝΑΧΙΚΗ ΚΟΥΡΑ ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΠΑΡΤΗΣ ΜΟΣΧΑ ΜΟΥΣΕΙΟ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΠΑΣΑΚΙΔΗΣ ΜΠΑΣΚΕΤ ΜΥΚΟΝΟΣ ΝΑΘΑΝΑΗΛ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΝΕΑ ΕΙΣΟΔΟ ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΝΕΑ ΣΚΗΤΗ ΝΕΑ ΣΜΥΡΝΗ ΝΕΔΟΥΣΑ ΝΕΚΡΟΙ ΝΕΡΟ ΝΕΡΟΜΥΛΟΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΝΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΛΑΡΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΑΒΒΑΔΙΑΣ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΝΥΧΤΑ Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΡΟΜΑ ΟΔΥΝΗ ΟΘΩΝΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΟΙΧΑΛΙΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΟΠΚΕ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΟΣΕ ΟΣΦΠ ΟΤΕ ΟΥΚΡΑΝΙΑ ΠΑΓΩΤΟ ΠΑΪΣΙΟΣ ΠΑΚΟΕ ΠΑΜΙΣΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑ Η ΒΟΥΛΚΑΝΙΩΤΙΣΣΑ ΠΑΝΑΓΙΟΣ ΤΑΦΟΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΜΥΡΓΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΠΑΝΙΩΝΙΟΣ ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ ΠΑΟ ΠΑΟΚ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΔΥΤΙΚΗ ΠΑΡΑΛΙΑ ΠΑΡΑΛΙΑ ΚΑΛΟΓΡΙΑΣ ΠΑΡΑΛΙΑ ΜΠΟΥΚΑΣ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΑΡΑΤΡΑΓΟΥΔΑ ΠΑΣΟΚ ΠΑΣΧΑ ΠΑΤΡΑ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΠΑΤΡΙΔΟΓΝΩΣΙΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΠΕΝΘΟΣ ΠΕΡΣΙΑ ΠΕΤΑΛΙΔΙ ΠΕΤΡΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕΑΣ ΠΕΥΚΟ ΠΗΔΗΜΑ ΠΙΠΙΝΑ ΚΟΥΜΑΝΤΟΥ ΠΛΑΤΥ ΠΛΕΥΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ ΠΛΟΙΟ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΟΛΕΜΟΣ πολι ΠΟΛΙΑΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΠΟΛΥΛΙΜΝΙΟ ΠΟΝΟΣ ΠΟΡΝΗ ΠΟΤΑΜΙ ΠΟΤΟ ΠΟΥΤΙΝ ΠΡΙΓΚΙΠΙΚΟΣ ΓΑΜΟΣ. ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ ΠΤΥΧΙΟ ΠΤΩΧΟΣ ΠΥΛΟΣ ΠΥΡΓΟΣ ΠΥΡΟΒΟΛΙΣΜΟΙ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΟ ΣΩΜΑ. ΡΩΣΙΑ ΣΑΜΑΡΑΣ ΣΑΜΟΣ ΣΔΟΕ ΣΕΙΣΜΟΣ ΣΕΡΒΙΑ ΣΚΑΛΑ ΟΙΧΑΛΙΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΟ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΣΠΑΝΟΥΛΗΣ ΣΠΑΡΤΙΑΤΕΣ ΣΤΑΣΙΜΟ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ ΣΤΟΥΠΑ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΥΡΙΑ ΣΥΡΙΖΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΑ ΑΓΙΑ ΠΑΘΗ ΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΤΟΥ ΧΩΡΙΟΥ ΜΑΣ ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΤΡΟΜΗΤΟΥ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ ΑΤΡΟΜΗΤΟΥ ΠΛΑΤΥ ΤΑΜΠΑΡΗΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΤΑΥΓΕΤΟΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΤΕΙ ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΤΖΑΚΙΑ ΤΖΑΜΟΥΡΑΝΗΣ ΤΖΟΥΜΗΣ ΤΗΝΟΣ ΤΙΤΑΝΙΚΟΣ ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΛΑΤΕΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥΡΚΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΡΑΝΟΥΛΗΣ ΤΡΙΦΥΛΙΑ ΤΡΟΧΑΙΟ ΤΣΑΚΩΝΑ ΤΣΙΟΔΡΑΣ ΤΣΙΠΡΑΣ ΥΓΕΙΑ ΥΔΡΟΓΟΝΑΝΘΡΑΚΕΣ ΥΠΑΠΑΝΤΗ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΦΑΓΗΤΟ ΦΑΝΑΡΙ ΦΛΑΡΙΟΣ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ΦΟΝΙΚΟ ΦΡΙΚΗ ΦΥΛΑΚΗ φω ΦΩΤΑ LED ΦΩΤΙΑ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ χαρ ΧΑΡΔΑΛΙΑΣ ΧΑΣΙΣΙ ΧΟΡΤΑΡΕΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Α. ΚΑΠΟΥΤΣΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ Χρυσόστομος Καράμπελας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΑΒΒΑΤΟΣ ΨΥΧΟΣΑΒΒΑΤΟ ΩΝΑΣΕΙΟ ΩΝΑΣΗΣ BEETLE c COVID-19 e FACEBOOK FAKE NEWS GAY i INSTAGRA INSTAGRAM INTERNET LOCKDOWN MAGAZINE p PLATI PLATY PLATY MAGAZINE PLATY NEWS SEX SIEMENS SOCIAL MEDIA t TWITTER VIDEO