Σε απολογία καλεί η μητρόπολη Γορτύνης και Αρκαδίας τον κληρικό της Χαράλαμπο Κοπανάκη για όσα εξέφρασε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Facebook, περί της μετάδοσης του κορονοϊού μέσα από τη Θεία Κοινωνία.

Η ανάρτηση του π. Χαράλαμπου Κοπανάκη έγινε θέμα συζήτησης με τον ίδιο να τονίζει, σύμφωνα με το creta24.gr, πως εκείνο που τον ώθησε στο να τοποθετηθεί δημόσια για ένα τέτοιο θέμα, είναι η διακονία των ανθρώπων.

«Η απάντηση είναι απλή, είμαι κληρικός», ανέφερε ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Καλούμαστε να υπηρετήσουμε τον σύγχρονο άνθρωπο, που αμφισβητεί, δεν δέχεται τόσο έυκολα θέσφατα. Αφουγκράζομαι, ζω ανάμεσα στους πιστούς για 24 χρόνια.»

Ο π. Χαράλαμπος τόνισε πως με την ανάρτησή του, επιχείρησε να διακρίνει την ουσία από τον τύπο. «Το ουσιώδες είναι ο πιστός να λαμβάνει τη Θεία Κοινωνία, το επουσιώδες είναι ο τρόπος που θα την λάβει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο ίδιος μίλησε ακόμη για το πως η εκκλησία μπορεί και «οφείλει», σύμφωνα με τον ίδιο, να γίνει πιο ευέλικτη, αφού πλέον απευθύνεται σε ανθρώπου οι οποίοι ενημερώνονται συνεχώς και τείνουν να μην δέχονται δόγματα. «Δόγμα δεν είναι το κοχλιάριο, δόγμα είναι η Θεία Κοινωνία», τόνισε.

Στο ίδιο κείμενο ο ιερέας χαρακτήριζε ύβρη τον ισχυρισμό ότι μέσω της Θείας Κοινωνίας δεν μεταδίδονται ασθένειες που κολλάνε με το σάλιο. «Θα ήταν σαν να λέμε ότι όσοι παντρεύονται με θρησκευτικό γάμο δεν θα χωρίσουν ποτέ ή ότι όσοι βαπτίζονται δεν πρόκειται ποτέ να αμαρτήσουν» έγραφε μεταξύ άλλων ο π. Χαράλαμπος.

Όπως αναφέρει η «Εφ. Συν.», ο μητροπολίτης Μακάριος τον κάλεσε εγγράφως να απολογηθεί για τα λεγόμενά του θέτοντάς του το ερώτημα αν όντως έχει γράψει ο ίδιος το επίμαχο κείμενο και αν προτίθεται να το διαψεύσει.

«Ασφαλώς και δεν πρόκειται να το διαψεύσω» λέει στην «Εφ. Συν.» ο π. Χαράλαμπος που έχει ήδη ετοιμάσει νέο γραπτό κείμενο για την υποστήριξη των θέσεών του, ενώ όπως αναφέρει θέτει τον εαυτό του στην κρίση του μητροπολίτη και των πιστών της ενορίας του.

Διαβάστε παρακάτω  την επίμαχη ανάρτηση του Ιερέως :

 

Ευτυχώς πλέον στην εποχή μας,

η δυνατότητα να εκφράζει κανείς τη γνώμη του,

είναι κατοχυρωμένη και εν πολλοίς σεβαστή.

Είναι σημαντικό λοιπόν να εκφραζόμαστε,

αρκεί να το κάνουμε

με αίσθημα ευθύνης και επιχειρήματα.

Η γνώμη μου λοιπόν

εντελώς ξεκάθαρα,

για το θέμα του τρόπου

μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας,

έχει ως εξής.

Την εποχή που αποφασίστηκε

και υιοθετήθηκε η χρήση

ίδιου για όλους κουταλιού,

το τελευταίο που μπορούσαν

να υποθέσουν οι άνθρωποι,

ήταν η πιθανότητα μετάδοσης ασθενειών.

Σκεφθείτε ότι μέχρι πριν έναν αιώνα,

είχαμε άγνοια για τη χρησιμότητα του πλυσίματος των χεριών,

ως νούμερο ένα πράξη προστασίας.

Συνεπώς η απόφαση για την χρήση

ενός κουταλιού

με το οποίο θα Κοινωνούν όλοι οι πιστοί,

δεν λήφθηκε με υγειονομικά κριτήρια,

αλλά καθαρά για πρακτικούς λόγους.

Οι άνθρωποι τώρα,

διαχρονικά έχουμε την τάση

να κολλάμε στους τύπους,

χάνοντας την ουσία.

Για όσους έχουν ασχοληθεί

έστω και λίγο με τα θεολογικά,

είναι γνωστό ότι ο Χριστός

έδωσε μεγάλη βάση

στην διάκριση τύπου και ουσίας.

Συνοψίζοντας, η ουσία για το Χριστιανισμό,

είναι να μετέχουν οι πιστοί

στη μετάληψη του Άρτου και του Οίνου

της κοινής λατρείας.

Το επουσιώδες,

είναι ο τρόπος

που θα γίνεται αυτό.

Στις θρησκείες βέβαια,

η σχέση με το παλαιό είναι περίεργη.

Σχεδόν σε όλες τις θρησκείες,

όποια πρακτική έρχεται από το παρελθόν,

λαμβάνει θέση δόγματος,

ακόμα και αν πρόκειται

για πρακτικό θέμα,

στο οποίο φυσιολογικά

θα έπρεπε να υπάρχει ευελιξία.

Επειδή λοιπόν είμαστε εγκλωβισμένοι

σε αυτό τον τρόπο προσέγγισης

της εκκλησιαστικής πραγματικότητας,

ψάχνουμε απεγνωσμένα επιχειρήματα

που να κατοχυρώνουν την θαυματουργική

παρεμπόδιση μετάδοσης ασθενειών,

μέσω του κοινού κουταλιού.

Τα επιχειρήματα όμως αυτά,

καθόλου πειστικά δεν είναι,

δεδομένου ότι δεν έχουμε

επιστημονικά στοιχεία

από παλαιότερες εποχές.

Αυτό, θα ήταν εξάλλου αδύνατον,

αφού οι εργαστηριακές αναλύσεις

και οι στατιστικές μελέτες,

είναι νέες πραγματικότητες.

Το σίγουρο όμως που γνωρίζουμε,

είναι ότι η θνησιμότητα τότε

ήταν στα ύψη,

λόγω της ανεπαρκούς ανάπτυξης

της ιατρικής επιστήμης.

Το κύριο τώρα επιχείρημα

ημών των πιστών,

ότι δηλαδή μέσω της Θείας Κοινωνίας

δεν μεταδίδονται ασθένειες

που κολλάνε με το σάλιο,

μάλλον είναι και υβριστικό.

Κανείς για παράδειγμα

δεν διανοείται να υποστηρίξει

ότι ένα ζευγάρι που έκανε

εκκλησιαστικό Γάμο

και συνεπώς δέχθηκε τη Θεία Χάρη,

είναι αδύνατον ποτέ να χωρίσει.

Κανείς δεν διανοείται να υποστηρίξει

ότι οι ασθενείς που ευλογούνται

με το λαδάκι του ευχελαίου

οπωσδήποτε θεραπεύονται.

Θα ήταν επίσης φαιδρό

να πούμε ότι κάποιος που βαπτίζεται,

κλειδώνει απαραίτητα η ύπαρξη του

στον Εκκλησιαστικό χώρο.

Οι άνθρωποι δε που κάποια στιγμή

δεχόμαστε χειροτονία

και καθισταμεθα κληρικοί,

δεν χάνουμε μαγικά τις αδυναμίες μας.

Τις κουβαλάμε και μάλιστα

στις περισσότερες των περιπτώσεων

τις μεγενθυνουμε στην πορεία.

Αυτά και πολλά άλλα

που θα μπορούσαμε να πούμε,

καταδεικνύουν ότι η πίστη

δεν λειτουργεί με όρους μαγείας

και αυτοματοποιημένους μηχανισμούς

αναχαίτισης της όποιας φυσικής νομοτέλειας.

Κατά τη γνώμη μου,

θα ήταν πολύ εύκολο

να αλλάξουμε τον τρόπο μετάδοσης

της Θείας Κοινωνίας,

χωρίς να πλήττεται διόλου η ουσίας της πίστης.

Βέβαια δεν τρέφω ουδεμία αυταπάτη

ότι αυτό πρόκειται να συμβεί.

Το μόνο που διεκδικώ,

είναι η ξεκάθαρη κατάθεση της γνώμης μου.

 

Πηγή – πληροφορίες: https://orthodoxia.info


 

 

Αναδημοσίευση:

 

Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «αναδημοσίευση» είναι επιλογές από το διαδίκτυο και από διάφορες ενημερωτικές πλατφόρμες ή από κείμενα που υπάρχουν στην παγκόσμια βιβλιογραφία.

 

Η αναδημοσίευση τους στις ενημερωτικές σελίδες μας δεν σημαίνει απαραίτητα την αποδοχή των όσων αναφέρονται, αλλά και ούτε ότι συμφωνούμε στις απόψεις που εμπεριέχονται ή εκφράζονται στα κείμενα που προβάλουμε, αλλά είμαστε πάντα πιστοί και εκφραστές της  πασίγνωστης φράσης του  Voltaire, (1694-1778 Γάλλος φιλόσοφος & συγγραφέας)  «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Γιατί εμείς ως  η ανεξάρτητη μοναδική έγκυρη ενημερωτική σελίδα έχουμε πάντα τον πλουραλισμό στην ενημέρωση, αφού όταν η ενημέρωση πιάνει τόπο, τότε έχει έναν και μοναδικό τόπο το «ΠΛΑΤΥ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ-ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ».


Post A Comment: