«ΈΦΥΓΕ» ΑΠΟ ΤΗ ΖΩΗ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 74 ΕΤΩΝ Ο ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ ΠΑΝΟΣ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ


Ο θάνατός του οφείλεται σε ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια

 

https://platynews.gr/?p=6767

 

«Έφυγε» από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος

«Έφυγε» από τη ζωή σε ηλικία 74 ετών, από ανοξαιμική εγκεφαλοπάθεια, ο επιχειρηματίας Πάνος Μαρινόπουλος.

Ο Πάνος Μαρινόπουλος ήταν μέλος της ομώνυμης ιστορικής ελληνικής οικογένειας, η οποία δραστηριοποιήθηκε για δεκαετίες στους κλάδους του λιανεμπορίου μέσω της ομώνυμης αλυσίδας λιανικής και της φαρμακοβιομηχανίας ΦΑΜΑΡ.

Είχε αποκτήσει δύο παιδιά με την Ιωάννα Μαρινοπούλου.

Είχε σπουδάσει στην Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια στο Ινστιτούτο Πολιτικών Επιστημών στο Παρίσι.

Ο Πάνος Μαρινόπουλος είχε ακόμα διατελέσει μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου σε διάφορες εταιρείες του ομίλου, όπως: Famar S.A. (φαρμακοβιομηχανία), Αφοί Μαρινόπουλοι, ΤΙΤΑΝ.

Επίσης, είχε συμμετάσχει προσωπικά και ανεξάρτητα από τον όμιλο σε άλλες επιχειρηματικές προσπάθειες.

Εκτός από την επιχειρηματική του πορεία, ήταν ενεργός και στον πολιτιστικό χώρο. Ήταν ταμίας και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ιδρύματος Νικολάου και Ντόλλης Γουλανδρή – Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

Η ιστορία της εταιρείας

Το Νοέμβριο του 1893 ο Δημήτρης Μαρινόπουλος άνοιξε στην περιοχή της Νεάπολης – μεταξύ των Εξαρχείων και του Κολωνακίου – το πρώτο του φαρμακείο. Το 1993 η οικογένεια Μαρινόπουλου έκλεισε τα 100 χρόνια της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

Εκείνη την χρονιά από την διοίκηση της Νίκης ΑΕ – που η λιανεμπορική «ναυαρχίδα» για χρόνια του ομίλου – στάλθηκε μία επιστολή στους προμηθευτές της με την οποία τους ζητούσε να της κάνουν … «δώρα» λόγω των γενεθλίων της! Η μάλλον ένα συγκεκριμένο και πολύ… «ακριβό δώρο».

Ζήτησε να της «χαρίσουν» πίστωση τριών εβδομάδων! Τα «αφεντικά» των μεγάλων προμηθευτικών επιχειρήσεων των καταναλωτικών προϊόντων έγιναν έξαλλα! Λογικό. Διότι καταστρατηγούνταν οι ετήσιες συμφωνίες που είχαν συνάψει. Ο κ. Δημήτρης Δασκαλόπουλος, τότε «αφεντικό» της γαλακτοβιομηχανίας «Δελτα», της μεγαλύτερης της ελληνικής αγοράς, ζητά εκτάκτως συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου του Ελληνικού Συνδέσμου Βιομηχανιών Επωνύμων Προϊόντων (ΕΣΒΕΠ) για να συζητηθεί το θέμα.

Πράγματι συγκαλείται το διοικητικό συμβούλιο, – ω του θαύματος! – το ένα μετά από το άλλο τα μέλη του, παρότι είναι εξοργισμένα με τη συγκεκριμένη … notam του ομίλου Μαρινόπουλου, θεωρούν ότι δεν έχουν τα περιθώρια να αντιδράσουν να δυναμικά – είναι ο μεγαλύτερος λιανέμπορος της αγοράς και δεν θέλουν να συρρικνωθεί η παρουσία τους στα ράφια του. Ετσι η συνεδρίαση κατέληξε χωρίς αποτελεσμα. Και ο καθείς πορεύτηκε ανάλογα με τις δυνατότητες του.

Την Τρίτη 28 Ιουνίου 2016, στις 10 το πρωί, οι δικηγόροι του ομίλου Μαρινόπουλου καταθέτουν στο Πρωτοδικείο Αθηνών αίτηση για την υπαγωγή της εταιρείας Carrefour – Μαρινόπουλος ΑΕ στις προστατευτικές διατάξεις από τους πιστωτές της, του άρθρου 106β του πτωχευτικού κώδικα. Οταν η πληροφορία δημοσιεύτηκε στις 10.30 το πρωί της ίδιας μέρας ήταν σαν να έπεσε «βόμβα» στην αγορά.

Οχι πως η αγορά περίμενε κάτι διαφορετικό, δεδομένου ότι τα πρόδρομα σημάδια αυτή της εξέλιξης ήταν ορατά «διά γυμνού οφθαλμού», αλλά ο κάθε επιχειρηματίας που συναλλάσσονταν με τον όμιλο είχε την ελπίδα πως «κάτι μπορεί να γίνει» γι’ αυτό ακριβώς και συνέχιζε την συναλλαγή μαζί του.

Η ελληνική οικονομία δεν έχει βγει ακόμη από την κρίση και οι επιχειρήσεις είναι εκτεθειμένες στον μεγαλύτερο – από πλευράς πωλήσεων και δικτύου – λιανεμπορικό όμιλο της αγοράς. Ιδιαίτερα οι επιχειρήσεις – ελληνικές βιομηχανίες και πολυεθνικές εταιρείες – που είχαν την μεγαλύτερη έκθεση στην Carrefour – Μαρινόπουλος ΑΕ δεν μπορούσαν να το πιστέψουν. Στη πιο δεινή όμως θέση βρέθηκαν εκατοντάδες μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που οι οφειλές του ομίλου προς αυτές αν δεν καταβάλλονταν μπορούσαν να τις ρίξουν στα βράχια!

Εκείνη την ημέρα έκλεισε ο κύκλος μιας από τις πιο ισχυρές επιχειρηματικές οικογένειες της ελληνικής αγοράς, μετά από 123 χρόνια δραστηριότητας και τέσσερις γενιές! Αν και η οικογένεια Μαρινόπουλου για δεκαετίες ήταν ταυτισμένη με το κλάδο του φαρμάκου – η Famar δέσποζε για δεκαετίες στη φαρμακευτική αγορά – ωστόσο η είσοδο της στο λιανεμπόριο, αρχικά στον κλάδο των σούπερ μάρκετ και από τη δεκαετία του 1990 στον ευρύτερο κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων, την ανέδειξε σε κορυφαίο «παίκτη» της ελληνικής αγοράς.

 

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου και περισσότερα, στο https://platynews.gr




Νεότερη Παλαιότερη