ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΘΡΥΛΙΚΟ ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Οι κινητήρες των αγωνιστικών που συμμετέχουν στον μεγάλο αγώνα πήραν μπροστά. Τα πληρώματα, φορώντας κράνη και πυρίμαχες φόρμες, έσφιξαν τις ζώνες και ξεκίνησαν το EKO RALLY ACROPOLIS, έναν αγώνα που μετράει στο παγκόσμιο πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών και έχει 14 σκληρές ειδικές διαδρομές.

Το Ράλι Ακρόπολις επέστρεψε στο αγωνιστικό καλεντάρι του WRC μετά από οκτώ χρόνια απουσίας. Οι συντονισμένες προσπάθειες που έκανε ο υφυπουργός Αθλητισμού Λευτέρης Αυγενάκης έφεραν θετικά Το «Ράλι των Θεών» του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος είναι και πάλι εδώ. αποτελέσματα, αφού ο διευθύνων σύμβουλος του WRC Promoter Τζόνα Ζίμπελ πείστηκε ότι η Ελλάδα θα τα καταφέρει και υπέγραψε το σχετικό μνημόνιο για να επιστρέψει η χώρα μας στο WRC.

Λίγο μετά τις 5 το απόγευμα της 9ης Σεπτεμβρίου ξεκίνησε ο 9ος γύρος της φετινής σεζόν του WRC. Θα ολοκληρωθεί τρεις μέρες αργότερα, στις 12 Σεπτεμβρίου. Το κέντρο του αγώνα είναι η Λαμία. Συνολικά παίρνουν μέρος 55 πληρώματα από 24 χώρες, κυρίως από τη Γαλλία, την Αγγλία, το Βέλγιο, τη Φινλανδία, την Εσθονία, την Ιαπωνία, την Ιρλανδία, τη Νορβηγία, την Κύπρο και φυσικά την Ελλάδα.

Στον αγώνα συμμετέχουν 11 εργοστασιακά πληρώματα με αυτοκίνητα RC1/WRC, 36 πληρώματα RC2/WRC/Rally 2, δύο πληρώματα RC3 και έξι πληρώματα με αυτοκίνητα της κατηγορίας RC4. Φέτος τρέχει και μία γυναίκα οδηγός, η Molly Taylor από την Αυστραλία, με Ford Fiesta ST Rally3.

Κατηγορίες αυτοκινήτων

Για να πάρετε μια γεύση από το WRC, αξίζει να αναφέρουμε ότι υπάρχουν διάφορες κατηγορίες οχημάτων. Στην κορυφαία κατηγορία, αυτή δηλαδή που προσελκύει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, υπάρχουν μόλις τρεις κατασκευαστές (Toyota, Hyundai και M-Sport Ford). Εκεί αγωνίζονται οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου.

Στο δεύτερο σκαλί της πυραμίδας είναι η κατηγορία WRC2, με αυτοκίνητα προδιαγραφών Rally2 και επαγγελματίες οδηγούς. Στην WRC3 συναντάμε κυρίως ιδιώτες με αυθεντικά Rally2, ενώ τρέχουν και κάποιοι ιδιώτες που δεν ανήκουν σε κατηγορία, ούτε λαμβάνουν σειρά προτεραιότητας από τη FIA. Αυτοί κατατάσσονται μόνο σε επίπεδο γενικής κατάταξης.

Αναλυτικά οι κατηγορίες οχημάτων:

Rally1: WRC

Rally2: Αυτοκίνητα προδιαγραφών R5

Rally3: Τετρακίνητα με ισχύ μεταξύ 210 και 220 ίππων

Rally4: Αυτοκίνητα προδιαγραφών R2, με κίνηση στους εμπρός τροχούς και ισχύ μεταξύ 200 και 220 ίππων.

Δύο ειδικές κάνουν ξεχωριστό το φετινό EKO Rally Acropolis.

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, ο αγώνας πέρασε μέσα από το κέντρο της Αθήνας. Η ειδική αυτή που ήταν η COSMOTE 5G Athens Stage μεταδόθηκε ζωντανά σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Για πρώτη φορά στα ιστορικά χρονικά των αγώνων, αμέσως μετά την εκκίνηση, που πραγματοποιήθηκε κάτω από την Ακρόπολη, οι αγωνιζόμενοι έκαναν μια χρονομετρημένη ειδική μήκους ενός χιλιομέτρου και πέρασαν μπροστά από το Σύνταγμα. Η COSMOTE 5G Athens Stage αποτέλεσε ένα από τα πλέον εντυπωσιακά εγχειρήματα του αγώνα.

Το δεύτερο σημαντικό είναι η επιστροφή της ειδικής Ταρζάν, που θα είναι και η τελευταία ειδική του αγώνα, που θα μεταδοθεί τηλεοπτικά.

Οι αγωνιζόμενοι από την Παρασκευή έως και την Κυριακή θα κάνουν 15 ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 302,62 χλμ. Θα υπάρχει βέβαια την προηγούμενη ημέρα (Πέμπτη) και το ένα χιλιόμετρο που θα γίνει στο Σύνταγμα και θα χρονομετρηθεί κανονικά.

Λίγες ώρες πριν, στη Λαμία, θα γίνει το Shakedown μήκους 4,25 χιλιομέτρων, που δεν μετράει αγωνιστικά, όμως είναι χρήσιμο γιατί εκεί θα γίνουν οι τελευταίες ρυθμίσεις στο αυτοκίνητο.

Το πρόγραμμα και τα ωραία μπορείτε να τα δείτε αναλυτικά εδώ.

Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου

17.30 Ιερός Βράχος στην Ακρόπολη - Επίσημη έναρξη του αγώνα

18.00 Σύνταγμα - Εκκίνηση του α΄ αυτοκινήτου

Παρασκευή 10 Σεπτεμβρίου

Θα γίνουν πέντε ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 89,16 χλμ.

SS1  Λουτράκι               11,41 χλμ.

SS2  Άγιοι Θεόδωροι     17,54

SS3  Λουτράκι                19,40

SS4  Άγιοι Θεόδωροι     17,54

SS5  Θήβα                      23,27

Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου

Θα γίνουν έξι ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 144,21 χλμ.

SS6  Ελάτεια                  11,65 χλμ.

SS7  Παύλιανη               24,25       

SS8  Γραβιά                   24,81

SS9  Βωξίτες                   22,97

SS10 Ελευθεροχώρι       18,14

SS11 Παύλιανη               24,25       

SS12 Ελευθεροχώρι       18,14

Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου

Θα γίνουν τρεις ειδικές διαδρομές συνολικού μήκους 69,25 χλμ.

SS 13  Ταρζάν              23,37 χλμ.     

SS 14  Πύργος             33,20

SS 15  Ταρζάν              12,68      

Η SS16 Ταρζάν είναι η τελευταία ειδική και θα μεταδοθεί τηλεοπτικά.

Η ειδική αυτή επέστρεψε μετά από πολλά χρόνια στο Ράλι Ακρόπολις και ήταν η αγαπημένη ειδική των οδηγών γιατί γίνεται σε μια μαγευτική περιοχή μέσα στα έλατα.

Πληροφορίες για το πώς θα φτάσετε στις ειδικές διαδρομές με ασφάλεια και χωρίς να ταλαιπωρηθείτε υπάρχουν στην ιστοσελίδα του «EKO RALLY ACROPOLIS 2021». Θα πρέπει να διαλέξετε με προσοχή τις «κοπάνες» που θα σας φτάσουν μπροστά στις ειδικές, γιατί σε πολλές από αυτές θα πρέπει να έχετε SUV ή αυτοκίνητα 4X4.

Παρακολουθήστε το Ακρόπολις με ασφάλεια

Το Ράλι Ακρόπολις δεν έγινε διάσημο σε κάθε γωνιά της γης μόνο για τις απαιτητικές, σκληρές και κακοτράχαλες ειδικές διαδρομές. Πληρώματα και ομάδες εκθείαζαν την οργάνωση αλλά και την πειθαρχία των θεατών.

Για να είναι επιτυχημένη μια τόσο σπουδαία διοργάνωση, πρέπει όλοι να επιδείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό και να υπακούσουμε στις εντολές. Η FIA και η οργανωτική επιτροπή δεν θα διστάσουν να ακυρώσουν ειδική διαδρομή αν διαπιστώσουν ότι δεν τηρούνται τα μέτρα ασφαλείας. Οπότε, είναι φρόνιμο άπαντες να τηρούμε τους κανόνες.

Συγκεκριμένα οι οδηγίες για την ασφαλή παρακολούθηση του Ακρόπολις:

Δρόμοι για τις ε.δ.

Οι ειδικές διαδρομές θα κλείνουν 3 ώρες πριν από το πρώτο αγωνιστικό αυτοκίνητο. Φροντίστε να είστε εγκαίρως στην ειδική διαδρομή και παρκάρετε έτσι ώστε να μην εμποδίζεται η πιθανή διέλευση ασθενοφόρου οχήματος (ΛΟΓΟΣ ΑΚΥΡΩΣΗΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ).

Παρκάρετε στη μία πλευρά του δρόμου και με τη φορά που θα ακολουθήσετε φεύγοντας, ώστε να μη χρειάζεται αναστροφή.

Σύστημα ελέγχου ασφαλείας

Με τα νέα συστήματα ελέγχου ασφαλείας της FIA, το κέντρο του αγώνα, εντός 5 δλ. από το πέρασμα των αυτοκινήτων ασφαλείας, αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων, λαμβάνει εικόνα υψηλής ανάλυσης και είναι σε θέση να γνωρίζει αν το σημείο που έχετε επιλέξει να παρακολουθήσετε τον αγώνα είναι ασφαλές ή όχι.

Αν κριθεί πως βρίσκεστε σε κίνδυνο, ενδέχεται να αποφασιστεί ακόμα και η καθυστέρηση μέχρι να μετακινηθείτε σε ασφαλές σημείο ή η ακύρωση της ειδικής διαδρομής.

Σήμανση απαγορευμένων θέσεων (NO GO AREA)

Για κανέναν λόγο μην καθίσετε σε σημείο του δρόμου όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες.

Μην κάθεστε στην εξωτερική πλευρά μιας στροφής, σε σημεία με άλματα ή σε θέσεις που συνδυάζουν και τα δύο. Τέτοιες καταστάσεις δίνουν ελάχιστο χρονικό περιθώριο στους οδηγούς να διορθώσουν ένα λάθος και σε εσάς να μετακινηθείτε.

Δεν είναι επικίνδυνη μόνο η εξωτερική πλευρά μίας στροφής. Ακόμα και στην ευθεία ένα αυτοκίνητο με υψηλή ταχύτητα μπορεί να βγει εκτός ελέγχου.

Για να παρακολουθήσετε τον αγώνα, επιλέξτε ένα όσο το δυνατόν πιο υπερυψωμένο σημείο, το οποίο σίγουρα θα βρίσκεται μακριά από τον δρόμο και έχετε κατά νου ότι πέτρες μπορεί εύκολα να εκτιναχθούν σε μεγάλη απόσταση.

Μην αφήνετε την προσοχή σας να αποσπάται απ’ ό,τι συμβαίνει στην ειδική διαδρομή. Να είστε πάντα έτοιμοι για το αναπάντεχο. Ακόμα και οι καλύτεροι οδηγοί του κόσμου κάνουν λάθη, ενώ μια μηχανική βλάβη μπορεί να προκύψει οποιαδήποτε στιγμή.

Καμία μετακίνηση στην ειδική διαδρομή

Όταν περνάει το αυτοκίνητο του Εκπροσώπου Ασφαλείας της FIA δεν πρέπει για κανένα λόγο να κινείστε μέσα στη διαδρομή. Ο σκοπός αυτής της διέλευσης είναι ο οριστικός έλεγχος των θέσεων των κριτών και των θεατών πριν το τελικό ΟΚ για να ξεκινήσει η ειδική διαδρομή.

Ο εκπρόσωπος της FIA συνεργάζεται με το ελικόπτερο ασφαλείας, από το οποίο επιβεβαιώνεται ότι όποιες ενδεχόμενες υποδείξεις ασφαλείας έγιναν από εκείνον έχουν τακτοποιηθεί και είναι όλα έτοιμα ώστε να εκκινήσει το πρώτο αυτοκίνητο.

Μετά το τελευταίο αγωνιστικό αυτοκίνητο

Μη φύγετε από τη θέση σας πριν περάσει και το τελευταίο όχημα με την καρό σημαία. Ακόμα και μετά το τελευταίο νούμερο στις συμμετοχές μπορεί να υπάρχει αγωνιστικό αυτοκίνητο που καθυστέρησε από μικρή έξοδο ή από μηχανική βλάβη και να συνεχίζει κανονικά τον αγώνα!

Σεβασμός στο περιβάλλον

Μην ανάψετε φωτιά για κανένα λόγο. Ακόμα και αν θελήσετε να ανάψετε ένα τσιγάρο, κάντε το με τη μέγιστη προσοχή, όπως και για το σβήσιμό του.

Σε διάφορα σημεία των ειδικών διαδρομών θα βρείτε κάδους σκουπιδιών και ανακύκλωσης. Αφήστε εκεί τα σκουπίδια που πιθανόν να έχετε η πάρτε τα μαζί σας σε περίπτωση που δεν υπάρχει κάδος κοντά σας.

Τα δάση μας, η χλωρίδα και η πανίδα, αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι του ΕΚΟ Ράλι Ακρόπολις, αλλά και της χώρας μας. Σεβαστείτε και προστατεύστε τα! Δεν κινούμαστε με το αυτοκίνητο εκτός των ενδεδειγμένων διαδρομών πρόσβασης.

Ο αγώνας τελεί υπό διαδικασία ειδικής πιστοποίησης από τη FIA, με στόχο την προστασία του περιβάλλοντος. Γι’ αυτόν τον λόγο θα γίνει συγκεκριμένος έλεγχος κατά τη διάρκειά του από εντεταλμένο στέλεχος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου.











Πηγή – πληροφορίες: https://www.zougla.gr

 

Αναδημοσίευση:

Τα κείμενα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «αναδημοσίευση» είναι επιλογές από το διαδίκτυο και από διάφορες ενημερωτικές πλατφόρμες ή από κείμενα που υπάρχουν στην παγκόσμια βιβλιογραφία.

Η αναδημοσίευση τους στις ενημερωτικές σελίδες μας δεν σημαίνει απαραίτητα την αποδοχή των όσων αναφέρονται, αλλά και ούτε ότι συμφωνούμε στις απόψεις που εμπεριέχονται ή εκφράζονται στα κείμενα που προβάλουμε, αλλά είμαστε πάντα πιστοί και εκφραστές της  πασίγνωστης φράσης του  Voltaire, (1694-1778 Γάλλος φιλόσοφος & συγγραφέας)  «Διαφωνώ με αυτό που λες, αλλά θα υπερασπιστώ μέχρι θανάτου το δικαίωμά σου να το λες». Γιατί εμείς ως  η ανεξάρτητη μοναδική έγκυρη ενημερωτική σελίδα έχουμε πάντα τον πλουραλισμό στην ενημέρωση, αφού όταν η ενημέρωση πιάνει τόπο, τότε έχει έναν και μοναδικό τόπο το «ΠΛΑΤΥ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ-ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ».

 

 

 

 

 

Νεότερη Παλαιότερη